Geschiedenis club

De tennisvereniging, een stukje geschiedenis
De Lawn Tennis Club IJsselham is opgericht op 9 februari 1978 door inwoners van de gemeente IJsselham en van Blesdijke. In datzelfde jaar werd er een tennispark aan de Westerdallaan met twee banen met gravel in gebruik genomen. Verkleden moest in een zogenaamde huttent gebeuren. Een kantine werd tien jaar later gebouwd.
De vereniging heeft zich voorspoedig ontwikkeld. Al snel waren er meer dan tweehonderd leden en werd het park uitgebreid met twee banen. In 2012 spelen ruim 40 leden in 8 wedstrijdteams in de competitie. Mede dankzij de tennislessen is het gemiddelde spelniveau sterk gestegen.
In het voorjaar van 2000 is het park geheel vernieuwd. Dat was deels nodig omdat de nieuwe weg naast de Westerdallaan moest worden aangelegd en deels, omdat de twee overgebleven banen aan vernieuwing toe waren. Gekozen is voor z.g. “French Court” banen met een laagje gravel en daaronder een soort tapijt. Voordelen hiervan zijn: het hele jaar kunnen spelen, geen kuilen en hobbels, direct droog na regen en gemakkelijk in onderhoud. Er is tevens een automatische sproei-installatie, die inschakelt als de banen te droog dreigen te worden. 1 minuut voordat de sproeiers beginnen wordt er een signaal gegeven. Alle vier banen zijn verlicht zodat er tot elf uur ’s avonds kan worden gespeeld.
In 2002 en 2003 is het clubgebouw geheel gerenoveerd. Wij beschikken nu over een goed geoutilleerd clubhuis met moderne kleedruimtes en douches.
In het jaar 2007 is een naar de eisen van de KNLTB gestelde mini tennisbaan ten behoeve van onze jeugd aangelegd, met daarbij een oefenhonk.
In maart 2019 zijn de vier tennisbanen nieuw aangelegd, nu met Advantage RedCourt als ondergrond. Dit is het nieuwste type tennisbaan in Nederland en België.
Met de speltechnische eigenschappen van een gravelbaan en de voordelen van een all-weather baan is deze tennisbaan zeer interessant voor elke liefhebber van de tennissport.