Minibaan-kampioenschap 16-17 maart 2019

03 maart 2019

Minibaan kampioenschap volwassenen LTC IJsselham op 16-17 maart

Wat gaan we doen?

Nu we tijdelijk niet terecht kunnen op onze ‘gewone’ banen leek het ons een goed idee om het 1e minibaan kampioenschap voor volwassenen (enkelspel) bij de LTC IJsselham te organiseren. Voor zover we weten het enige minibaan kampioenschap in Nederland (en waarschijnlijk in de wereld), dus grijp die kans! Het komt dit keer niet aan op kracht en loopvermogen, maar veel meer op techniek, inzicht en tactiek. Kwaliteiten die in ruime mate onder onze leden aanwezig zijn.

In een vlot doorlopend programma speelt iedereen meerdere enkelwedstrijdjes. In de voorronden een tiebreak tot de 7 en in de finaleronden een wedstrijdtiebreak tot de 10. Er wordt gespeeld op onze minibaan met de zachtere, oranje bal. We serveren onderhands.

Wanneer wordt er gespeeld?

Afhankelijk van het aantal inschrijvingen worden er meerdere poules gevormd bij de dames en bij de heren. De voorronden (poulewedstrijden) worden gespeeld op zaterdag 16 maart van 15:30 tot 17:00uur (= voorronde 1) en op zondag 17 maart van 10:00 tot 12:00uur (= voorronde 2). De beste 8 dames en 8 heren uit de voorronden stromen door naar de finaleronde.

De finales (1/4, 1/2 en finale) worden gespeeld op zondag 17 maart van 12:00 tot ca. 13:30uur. Uiteindelijk hebben we een kampioen bij de dames en een kampioen bij de heren. Direkt aansluitend aan de wedstrijden vindt de prijsuitreiking plaats. Ook aan de inwendige mens wordt gedacht.

Geef je je op dan moet je minimaal beschikbaar zijn voor één van de voorronden èn altijd voor de finaleronde. Geef bij je aanmelding duidelijk aan of je voorronde 1 en/of 2 beschikbaar bent. Dan houden we hier rekening mee met de indeling.

Ben jij de minibaan kampioen van de LTC IJsselham?

Geef je dan snel op voor dit unieke kampioenschap. Stuur uiterlijk zaterdag 9 maart een mail naar [email protected] en geef aan welke voorronde(n) je beschikbaar bent. Uiterlijk 12 maart ontvangen jullie per mail de poule-indeling en het speelschema.

Graag tot ziens op de minibaan!
Henno

Nieuwscategorieën